Ägarstyrd utveckling - utbildning för dig som ägare

Vill du ta ditt bolag till nästa nivå?
Saknas styrelsekompetens i ditt bolag?

Då är du välkommen till Styrelseakademien Örebro seminarieserie exklusivt för ägare till bolag i Örebro län. Vi vänder oss till ägarledda bolag som omsätter lägst 10 mkr.

Syftet med seminarieserien är att bidra till ökad tillväxt i bolagen genom att visa på nyttan med ett professionellt styrelsearbete. Dessutom ge dig som ägare erfarenhetsutbyte och nätverk med andra ägare i Örebro län.

Ett professionellt styrelsearbete bygger på tydliga roller och tydligt ansvar. Det börjar med ett ägardirektiv där du som ägare tydliggör din ambition för bolaget. Ägardirektivet ligger sedan till grund för styrelsearbetet då en av styrelsens viktigaste uppgifter är att besluta om den framåtriktade strategiska planen för bolaget. I en tid som kräver en högre förändringstakt genom digitalisering, lågkonjunktur och ökade omkostnader har styrelsen en viktig uppgift att fylla som stöd till dig som ägare.

Vi erbjuder dig ett exklusivt nätverk för ägare med ägare där experter inom ägare och – bolags- styrning förmedlar kunskap.

Du får ta del av nya insikter i frågor som är väsentliga för dig som ägare. Givetvis har du som medlem tillgång till Styrelseakademien ordinarie erbjudande med kostnadsfria nätverksträffar med fokus på bolagsstyrning.

Innehåll
Tema; Ägardirektivets plats i strategin - Gunnar Alexandersson, Styra AB.

Tema; Styrelsens roll och funktion, -Tony Cornelius, Professionell Styrelseledamot, föreläsare & Interims chef.

Tema; Generationsskifte i praktiken - Elisabeth Mörck, Manager Tax, Auktoriserad Skatterådgivare FAR.

Investering
Ägarstyrd utveckling, tre seminarier samt medlemskap i Styrelseakademien 9 200 kr. Om du är medlem blir priset 7 100 kr. priser exklusive moms.
Antal deltagare är begränsat till 12 personer, bolaget ska omsätta minst 10 mkr.

Frågor?

Vid frågor kontakta Eva Swedberg, verksamhetsledare, Styrelseakademien Örebro, eva.swedberg@styrelseakademien.se, tfn 070-344 17 05.