Filtera på:




StyrelseAkademiens medlemskap

Ett medlemskap i StyrelseAkademien kan skapa nya möjligheter för både dig och din verksamhet.

 

Som medlem erbjuds du kunskapshöjande utbildningar, aktiviteter och får tillgång till vårt breda nätverk. Vi delar med oss av vår kunskap, bland annat via Kunskapsbanken, och i medlemstidningen Professionellt Styrelsearbete. Dessutom får du medlemspriser på utbildningar och tjänster.

 

Som medlem får du:

 

 

 

Medlemspriser: Du får medlemspriser på utbildningar, kurser, seminarier, utvald styrelselitteratur och olika tjänster som underlättar styrelsearbetet.

REGISTRERA

TOTALT   1 365 SEK
  Moms 25% 235 SEK
  Att betala (medlem) 1 600 SEK
villkoren

KONTAKTA OSS

HITTA LOKAL KONTAKT?

VÄLJ ETT ÄMNE

Förening

Volvotoppen om Boråsframgång: ”Vi levererar på de löften vi ger”.

Läs artikeln nedan eller i Borås Tidning: Klicka här!

Borås bil blev Årets Sjuhäradsstyrelse 2018 för sitt aktiva arbete och stabila framgång. 

– För att ha en välfungerande styrelse måste man verkligen uttrycka vad man tycker... även om det kan kännas lite obekvämt, säger styrelseordförande Peter Hansson.

Under fredagen fick Borås bils styrelse ta emot pris för att ha blivit utnämnda till Årets Sjuhäradsstyrelse 2018. Hela styrelsen var på plats för att ta emot diplom och pris.

Styrelseordförande Peter Hansson, före detta vd på Göteborgsoperan och dessförinnan Volvo, höll också föredrag om hur de lyckats bygga upp vad juryn ansåg vara ”ett aktivt och strategiskt styrelsearbete”.

– För att ha en välfungerande styrelse måste man verkligen uttrycka vad man tycker. När de andra säger något som inte stämmer överens med ens egna uppfattning måste man säga till, även om det kan kännas lite obekvämt, säger han.

Peter Hansson fortsätter med att säga att styrelsemedlemmarna behöver både personlig integritet och branscherfarenhet. Som grupp behöver de besitta tillräcklig kompetens för att kunna svara på framtidens frågor.

För dem i bilbranschen rör det sig dels om digitalisering men också om företagets miljöarbete och sociala engagemang. 

– Alla de här frågorna styrs av vad kunderna vill. I slutändan är det kunden som gör det.

Av de olika punkter som Peter Hansson tar upp är det dock företagskulturen som han understryker som viktigast för att nå framgång. Något han menar att Borås bil har haft sedan start 1936, på grund av att de lyssnat till både kunder och anställda. 

– Det är inte bara ledningen utan det är alla i företaget som bygger kulturen så att föra dialog med dem som har synpunkter är oerhört viktigt. Och att sen försöka leverera enligt plan, inte bara säga att det blev som det blev. Vi levererar på de löften som vi ger, och de löften som vi givit genom årens lopp.

Utmärkelsen Årets Sjuhäradsstyrelse delas ut årligen av Styrelseakademien Sjuhärad.

 

Nationella partners: