Filtera på:

StyrelseAkademiens medlemskap

Ett medlemskap i StyrelseAkademien kan skapa nya möjligheter för både dig och din verksamhet.

Som medlem erbjuds du kunskapshöjande utbildningar, aktiviteter och får tillgång till vårt breda nätverk. Vi delar med oss av vår kunskap, bland annat via Kunskapsbanken, och i medlemstidningen Professionellt Styrelsearbete. Dessutom får du medlemspriser på utbildningar och tjänster.

Som medlem får du:

Medlemspriser: Du får medlemspriser på utbildningar, kurser, seminarier, utvald styrelselitteratur och olika tjänster som underlättar styrelsearbetet.

REGISTRERA

TOTALT   1 365 SEK
  Moms 25% 235 SEK
  Att betala (medlem) 1 600 SEK
villkoren

KONTAKTA OSS

HITTA LOKAL KONTAKT?

VÄLJ ETT ÄMNE

Foto: Photo by Tim Mossholder on Unsplash

Förening

PRESSMEDDELANDE

Nytt samarbete bidrar till ökat fokus på värdeskapande styrelsearbete i regionen.

2018-06-19
Kunskapsförmedling och kompetensutveckling i styrelsearbete har alltid varit en viktig del i StyrelseAkademiens arbete. Sedan vi införde en särskild certifiering i styrelsearbete 2009 har vi vuxit till att bli Sveriges ledande styrelseutbildare. Nu tar vi i Östsverige ett viktigt steg och samverkar med Östsvenska Handelskammaren för att tillsammans med dem erbjuda ett komplett program av styrelseutbildningar till hela regionen.

- Handelskammaren har också en lång tradition av att utbilda inom styrelseområdet. Samarbetet med StyrelseAkademien ger oss möjligheter att ytterligare bredda vårt utbud, att nå ­andra målgrupper och att säkerställa långsiktigt kvalitativa styrelseutbildningar, säger Anna Axelsson verksamhetschef på Östsvenska Handelskammaren.

- Styrelseakademiens nya samarbete med Östsvenska Handelskammaren blir en viktig gemensam kraftsamling för att synliggöra vikten av värdeskapande styrelsearbete för lönsamhet och hållbarhet. Vi är övertygade om att samarbetet kommer att bidra till en ökad förmedling av styrelsekunskaper och kompetens till regionens många företag, säger Maria Floxner verksamhetsansvarig på Styrelseakademien Östsverige.

Först ut blir heldagsutbildningen Ökat fokus: Ordföranderollen den 1 oktober.

- Hur man agerar som ordförande är avgörande för att styrelsen som helhet ska göra ett bra jobb. Därför känns det viktigt och roligt att den första utbildningen vi genomför tillsammans med Östsvenska Handelskammaren är helt ny för vår region och handlar just om ordföranderollen. Utbildningen lär ut vilket uppdrag man har, både formellt och praktiskt och ger många handfasta tips och verktyg. Ytterst är ju ordförandes uppdrag att leda arbetet så att styrelsen att skapar värde för företaget, säger Maria Floxner verksamhetsansvarig StyrelseAkademien Östsverige.

Nästa utbildning blir certifieringsutbildningen ”Rätt Fokus i styrelsearbetet”
som riktar sig till alla som vill och behöver förstå svensk bolagsstyrning och hur ett effektivt styrelsearbete bör fungera. Den är mycket allmänbildande och vänder sig inte bara till redan aktiva styrelseledamöter. Den startar 24 oktober.

- Rätt Fokus är en grundläggande och viktig kurs för att förstå styrelsearbetets grunder. Här går man tillsammans igenom rollfördelning, arbetssätt, koppling till ABL och den viktiga ansvarsfrågan. Ofta är också diskussionerna mellan deltagarna och nätverket uppskattat säger Anna Axelsson på Handelskammaren.

Styrelseutbildningarna ingår i ett nationellt program som är framtaget av StyrelseAkademien Sverige. Lärarna är ackrediterade och två av utbildningarna är så kallade certifieringsutbildningar som ger ett certifikat i styrelsearbete efter godkänd tentamen. Nära 7000 personer har certifierat sig sedan utbildningen startade 2009.

------------------
StyrelseAkademien är Europas näst största styrelseinstitut med nära 7 000 medlemmar runt om i landet. Vi hjälper dig att göra skillnad i styrelserummet genom utbildning, certifiering i styrelsearbete, styrelseförmedling, styrelseutvärderingar, opinionsbildning och nätverkande.

Östsvenska Handelskammaren bildades 1913 och ägs och drivs av 850 företag med 45 000 medarbetare i Östergötland, Sörmland och på Gotland. Vi är politiskt obundna, arbetar för ökad tillväxt och bidrar till våra medlemmars affärer – lokalt, regionalt och globalt.

Kontaktpersoner

Styrelseakademien Östsverige, Maria Floxner ostsverige@styrelseakademien.se tel 0706-20 96 56

Östsvenska Handelskammaren, Anna Axelsson anna.axelsson@east.cci.se tel 011-28 50 38

Länkar