Filtera på:




StyrelseAkademiens medlemskap

Ett medlemskap i StyrelseAkademien kan skapa nya möjligheter för både dig och din verksamhet.

 

Som medlem erbjuds du kunskapshöjande utbildningar, aktiviteter och får tillgång till vårt breda nätverk. Vi delar med oss av vår kunskap, bland annat via Kunskapsbanken, och i medlemstidningen Professionellt Styrelsearbete. Dessutom får du medlemspriser på utbildningar och tjänster.

 

Som medlem får du:

 

 

 

Medlemspriser: Du får medlemspriser på utbildningar, kurser, seminarier, utvald styrelselitteratur och olika tjänster som underlättar styrelsearbetet.

REGISTRERA

TOTALT   1 365 SEK
  Moms 25% 235 SEK
  Att betala (medlem) 1 600 SEK
villkoren

KONTAKTA OSS

HITTA LOKAL KONTAKT?

VÄLJ ETT ÄMNE

Förening

Inbjudan till ett webbinarium den 18 juni 2020  kl 08.15 – 09.30 hos StyrelseAkademien Jönköping  via plattformen Zoom.

Tema; ” Startklar för tiden efter Corona – Hur vidareutvecklas styrelsearbetet utifrån lärdomarna från denna tid? ”

Proaktivitet med sikte på framtiden för styrelsearbetet i de företag du är engagerad i. Inna Saxe, utbildare och processledare inom affärskommunikation med fokus på interaktiva online möten, leder denna workshop.

Vad har Coronakrisen inneburit för företag där du har styrelseengagemang?  Vilka lärdomar tar styrelsen med sig från våren? Har krisen gett er ny inriktning för framtiden, även efter pandemin släppt sitt grepp?

Erfarenhetsutbyte och samverkan är nyckelord för vår digitala workshop 18 juni. Syftet är att hjälpa och stärka varandra genom att dela med sig av erfarenheter och tips samt undersöka nya sätt att samarbeta och uppnå synergieffekter.

Upplägg workshop:

  1. Incheckning i par: Viktigaste som hänt på styrelsefronten i vår för egen del?
    Fokusera främst på ett företag.
  2.  En samlad bild i den stora gruppen: Så här är det just nu.
  3. Arbete i triader: Vilka är mina erfarenheter? Finns det positiva sådana?
    Vilka lärdomar för styrelsearbetet tar jag med mig från den svåra tiden?
  4. Vi skapar en lista av lärdomar, erfarenheter och tips i den stora gruppen.
  5. Återkopplingsrunda: En sak, tanke eller idé som jag med mig från vår workshop.

 

Inna Saxe är född i Ukraina och utbildad till journalist i Moskva. Hon har bland annat varit chef och projektledare i Ukraina, Ryssland, Vitryssland Kazakstan och Kina. Inna har arbetat på ett svenskt företag i Polen i två år samt på Adoptionscentrum i 15 år samtidigt som hon parallellt verkat som organisationskonsult. Genom fleråriga insatser inom internationellt utvecklingssamarbete (Sida) har Inna slipat sina metoder i projektledning, teambuilding, ledarskap och konflikthantering.

Inna Saxe har specialiserat sig på utbildningar och workshoppar online de senaste fem åren. Hon har arbetat med kommunikation på olika sätt i drygt 30 år, de senaste 10 åren har hon främst haft anpassade uppdrag för lednings- och personalgrupper, både i Sverige och internationellt. Hennes fokus ligger på att synliggöra sättet att kommunicera och utveckla förmågor att samarbeta effektivt och långsiktigt. Inna är certifierad handledare för programmet ”Förtroendefullt samarbete” och utbildar grupper och individer i att förebygga konflikter och underlätta kommunikation, även interkulturell. Hon har genomfört uppdrag på fyra språk.

Innas aktiebolag med varumärke Bra samarbete genomför interaktiva utbildningar, anpassade uppdrag och facilitering med fokus på virtuella möten och samarbeten internt och externt.

Här följer instruktioner om webbseminariet kl. 08.15 den 2 april2020

Länken till frukostmötet hittar du längre ner här.

V.g. koppla upp dig till systemet gärna 15 minuter före seminariets start så att vi kan hjälpa dig med uppkoppling och starta i tid. 

Vi kommer ha en chattfunktion i gång innan/under/efter presentationen så att du kan ställa frågor till föreläsaren eller gruppen. 

Inna Saxe kommer att fungera som teknisk support före seminariet. Inna’s telefon är 070-752 68 87 och e-postadress inna.saxe@brasamarbete.com om du har några problem.

Registrera dig för seminariet redan nu eller i god tid före seminariet.  

https://zoom.us/meeting/register/tJwvdu-vqjguGdCYIBLw6yfitSvI3Tc4DpNj 


Efter registreringen får du en mailbekräftelse med länk till inloggning. Torsdagen den 2 april senast kl 08.10 kopplar du upp dig till webbseminariet genom att klicka på länken i bekräftelsen: "Click Here to Join", som du fått i bekräftelsen.
När du kopplar upp dig till webbseminariet kan du bli ombedd att ladda ner programmet Zoom genom att spara Zoomfilen på datorn, vilket kan ta ett par minuter. Du behöver acceptera Zooms användningsvillkor  om de ställer krav på det samt tacka ja till att delta med din dators video och audio. Du uppmanas att ange namn och e-postadress. Du behöver inte logga in.


Välj gärna Gallery View när du väl är inne. Detta gör du genom att föra musen högst upp till höger. Trevligt om vi ser alla deltagare framförallt när vi ställer frågor till föreläsaren eller chattar med varandra. Passa på att prata/chatta med varandra tills vi startar. Även andra ikoner som chatt, mikrofon och videokamera blir synliga samtidigt.

Våra mikrofoner fångar upp alla ljud som förs vidare till seminariet. Ett gott råd är att stänga av funktionen audio (”Mute” nere till vänster) i din dator medan du följer seminariet, men glöm inte att sätta på den symbolen innan du berättar något eller ställer frågor.

 

Kontakt vid ytterligare frågor
Elisabeth Wagner
Verksamhetsledare
0733 244 965
jonkoping@styrelseakademien.se

Nationella partners: